document.write(unescape("%3Cscript src=%27http://s10.histats.com/js15.js%27 type=%27text/javascript%27%3E%3C/script%3E")); " />
Menu główne:
KONCEPCJA PRACY
PROGRAM ROZWOJU ZESPOŁU PRZEDSZKOLNO - ŻŁOBKOWEGO
im. KUBUSIA PUCHATKA NA LATA 2010 - 2015
MISJA
WIZJA
- tolerancji, akceptacji wobec innych narodów i ich kultury,
- współodpowiedzialności,
- poszanowania praw człowieka,
- znajomości języków obcych
Spis treści
I Wstęp str. 3
II Proces dydaktyczno-wychowawczy i opiekuńczy str. 4
III Współpraca ze środowiskiem str. 8
IV Zarządzanie i organizacja str. 9
V Doskonalenie jakości bazy str.11
VI Ewaluacja programu str.13
I WSTĘP
Zespół Przedszkolno - Żłobkowy im. Kubusia Puchatka w Kudowie Zdroju został utworzony na bazie zlikwidowanego Żłobka Miejskiego z Oddziałem Przedszkolnym w dniu 31.08.2001 r. Placówka jest położona przy ul. 1 Maja 16 . Funkcjonują w niej 2 grupy żłobkowe i 4 grupy przedszkolne. W skład Zespołu wchodzą również 2 grupy przedszkolne usytuowane w Zespole Szkół Publicznych im. Jana Pawła II Szkole Podstawowej Nr 2 oraz jedna grupa przy ul. Poznańskiej 2. W sumie są to 2 grupy żłobkowe i 7 grup przedszkolnych. Zespół jest placówka prowadzoną przez Urząd Miasta. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kuratorium Oświaty we Wrocławiu Oddział Wydziału Nadzoru Pedagogicznego w Wałbrzychu
Placówka posiada swoją stronę internetową: www.puchatek-kudowa.pl, e-mail: zpz.kudowa@wp.pl , tel. 748661 447
Kadrę przedszkola stanowi 11 nauczycieli wychowania przedszkolnego zatrudnionych na pełen etat i 3 nauczycieli zatrudnionych w niepełnym wymiarze ( katecheta, logopeda, nauczyciel gimnastyki korekcyjnej). Pozostali pracownicy to 3 pielęgniarki, intendent, 2 kucharki, 7 pracowników do prac lekkich i konserwator zatrudniony na 5/8 etatu.
Zespół dysponuje 168 miejscami dla dzieci w przedszkolu i 30 w żłobku, przeznaczonymi dla dzieci w wieku od 4 miesięcy do 6 lat. Przedszkole i żłobek są czynne od godziny 6.00 do 16.00. Nabór do placówki odbywa się od 01.03. do 31.03. każdego roku.
W przedszkolu realizowany jest program wychowawczy, program " Optymistycznego Przedszkola", program profilaktyki, program pracy z dzieckiem przedszkolnym wykazującym szczególne uzdolnienia i zainteresowania, system postępowania z dzieckiem z problemami edukacyjnymi, system postępowania z dzieckiem ułatwiającym mu adaptacje do warunków przedszkolnych, program edukacji przedszkolnej " Nasze Przedszkole" M. Kwaśniewska, W. Żaba - Żabińska
W swojej pracy nauczyciele wykorzystują oprócz tradycyjnych metod opartych na: działaniu, bezpośrednim spostrzeganiu i przeżywaniu oraz słowie wiele interesujących koncepcji z dziedziny pedagogiki. Są to miedzy innymi:
Wymienione metody znajdują zastosowanie w takich formach pracy jak:
II PROCES DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZY I OPIEKUŃCZY
Cele strategiczne:
1. Doskonalenie procesu dydaktyczno - wychowawczego przedszkola.
Zadanie i spodziewane efekty:
1. Tworzenie klimatu tolerancji i życzliwości oraz akceptacji dla innych narodów i własnego otoczenia
2. Promowanie zdrowia, bezpieczeństwa, profilaktyki :
3. Zatrudnienie psychologa
4. Wyposażenie w pomoce niezbędne do pracy logopedę, psychologa i nauczyciela gimnastyki korekcyjnej:
5. Ujednolicenie własnych oddziaływań wychowawczych z oddziaływaniami rodziny:
6. Coraz lepsze przygotowanie dzieci do dalszego etapu edukacji oraz stworzenie im warunków do osiągnięcia sukcesów z uwzględnieniem ich naturalnego i przyspieszonego rozwoju jak i trudności.
7. Kontynuacja programu " Optymistyczne Przedszkole";
8. Dalsza intensywna edukacja dzieci w zakresie ekologii oraz systematyczne podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska:
- dzieci potrafią segregować odpady
- zbierają baterie do utylizacji
- dokarmiają zwierzęta w lesie
- prowadzą ptasią stołówkę w zimie
- znają rośliny chronione występujące na naszym terenie
- potrafią zachować się w lesie
- śmieci wyrzucają do pojemników
-rozumieją zasady racjonalnego korzystania z zasobów naturalnych
- oszczędzają prąd, gaz
Wskaźniki efektywności realizacji celu strategicznego
Zadania i żródła informacji
1. Tworzenie klimatu tolerancji i życzliwości oraz akceptacji dla innych narodów i własnego otoczenia:
2. Promowanie zdrowia, bezpieczeństwa, profilaktyki:
3. Ujednolicenie własnych oddziaływań wychowawczych z oddziaływaniami rodziny:
4. Coraz lepsze przygotowanie dzieci do dalszego etapu edukacji oraz stworzenie im warunków do osiągnięcia sukcesów z uwzględnieniem ich naturalnego i przyspieszonego rozwoju jak i trudności:
5. Kontynuacja programu " Optymistyczne Przedszkole":
6. Dalsza intensywna edukacja dzieci w zakresie ekologii oraz systematyczne podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska:
III WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM
Cele strategiczne:
1. Tworzenie klimatu dialogu i współpracy ze środowiskiem.
Zadanie i spodziewane efekty:
1. Pozyskiwanie zasobów środowiska rodzinnego i lokalnego na rzecz edukacji dzieci:
2. Aktywne uczestnictwo przedszkola w przedsięwzięciach na rzecz środowiska:
Wskaźniki efektywności realizacji celu strategicznego
Zadania i źródła informacji:
1. Pozyskiwanie zasobów środowiska rodzinnego i lokalnego na rzecz edukacji dzieci:
2. Aktywne uczestnictwo przedszkola w przedsięwzięciach na rzecz środowiska:
IV ZARZĄDZANIE I ORGANIZACJA
Cele strategiczne:
1. Wypracowanie skutecznych form zarządzania placówką
Zadanie i spodziewane efekty:
1. Doskonalenie systemu obiegu informacji w przedszkolu:
2. Wspieranie i motywowanie rozwoju pracowników:
3. Delegowanie uprawnień:
4.Nadzór nad realizacją obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci pięcioletnich:
Wskaźniki efektywności realizacji celu strategicznego
Zadania i źródła informacji
1. Doskonalenie systemu obiegu informacji w przedszkolu:
2. Wspieranie i motywowanie rozwoju pracowników:
3. Delegowanie uprawnień
4. Nadzór nad realizacją obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci pięcioletnich;
V DOSKONALENIE JAKOŚCI BAZY
Cele strategiczne:
1. Tworzenie optymalnych warunków do realizacji podstawy programowej w
atmosferze bezpieczeństwa i spełnienia wymogów sanitarnych, bhp, p.poż.
Zadanie i spodziewane efekty:
1. Zabezpieczenie odpowiednich warunków lokalowych i dydaktycznych placówki:
2. Zapewnienie bezpiecznych warunków pracy i nauki zgodnie z obowiązującym prawem w tym zakresie:
Wskaźniki efektywności realizacji celu strategicznego
Zadanie i źródła informacji:
1. Zabezpieczenie właściwych warunków lokalowych i dydaktycznych placówki:
2. Zapewnienie bezpiecznych warunków pracy i nauki:
VI EWALUACJA
Etapy zbierania danych i cele ewaluacji:
1. Bieżące obserwowanie realizacji zadań:
2. Po zakończeniu każdego roku realizacji programu:
3. Po zakończeniu realizacji całego programu w 2015 r:
Proces ewaluacji będzie prowadzony poprzez:
1. obserwację dzieci
2. rozmowy z rodzicami i dziećmi
3. wywiady, wywiady scenariuszowe
4. ankietowanie rodziców
5. testy dla dzieci
6. analizę wytworów i osiągnięć dzieci
7. analizę dokumentów ( zapisy w dzienniku, protokoły Rady Pedagogicznej Zespołu, protokoły kontroli, wizytacji, scenariusze zajęć, kronikę, stronę internetową przedszkola, artykuły w gazetach na temat przedszkola, gazetki okolicznościowe itd.)
8. scenariusze rozmów z nauczycielami i pracownikami przedszkola
9. ankietowanie nauczycieli i pracowników przedszkola
Informację dotyczącą bieżącej realizacji zadań zaplanowanych na dany rok szkolny gromadzą nauczycielki poszczególnych grup, a po ich zakończeniu przekazują informację zwrotną dyrektorowi. Ewaluację po zakończeniu każdego roku realizacji programu i ewaluację
sumującą przeprowadza dyrektor, a jej wyniki przedstawiane są na posiedzeniach Rady Pedagogicznej Zespołu Przedszkolno - Żłobkowego